Sandvika – Stabekk – Skøyen – Skillebekk…

1 desember 2016. Nils Kristian og jeg skulle løpe hjem fra Sandvika og ca. kl 13.30 satte vi av sted. Planen var å ta “indreveien” til Skøyen slik at vi unngikk eksosen mest mulig. Samtidig skulle dette også være en ny vei inn til Oslo da jeg tidligere har fulgt «TourDeFinance» vestfra og inn til Oslo.

Vi skulle løpe med sekk og NK sin var tyngre enn min, men ok. Fra Sandvika fulgte vi Engervannsveien forbi Engervannet før vi svingte inn til høyre mot Blommenholm skole. Deretter fortsatte vi langs Gamle Drammensvei. Tempo var rolig og vi gikk de bratteste bakkene. Ved Stabekk tar vi av fra Gml.Drammensvei og fortsetter langs Nyveien. Det er stille og rolig, liten trafikk og ingen eksos. Vi krysser jernbanen og fortsetter mot Lysaker langs Nordraaks vei. Så langt har vi fulgt kjente veier, men fra Lysaker, skulle vi ta nye veier jeg ikke har tatt før.

Vi krysser Lysakerelva før vi setter kursen videre inn Sollerudveien. Og straks etter passerer vi Sollerud. Det er morsomt med nye veier og NK som er kjent, forteller litt om det vi ser underveis.


Sollerudveien – Sollerud

Fra Vækerøveien tar vi inn Bestumveien og deretter Sigurd Iversens vei. Det går greit med oss begge og mens vi løper, skravler vi om alt og ingenting.


NK på Skøyen

Fra Skøyen tar vi motsatt vei av «Oslo maraton» da vi følger Drammensveien videre mot Skillebekk. Her forlater vi Drammensveien og fortsetter så videre langs Munkedamsveien. Og straks etter, er vi hjemme hos NK.


En selfie hører med

Takk for turen sa vi i kor før jeg fortsatte alene langs Munkedamsveien. Jeg passerte deretter Aker Brygge og Rådhuset før jeg satte kursen mot Rådhusgata og Operaen. Ved Operaen var det mye folk til og fra, men jeg kom meg greit forbi. Tok Bispegata til Gamlebyen og videre langs St.Halvardsgate til Galgeberg.


St.Halvardsgate-Strømsveien – Galgeberg

Her i fra, følger jeg en gangvei videre forbi Vålerenga kirke og skole til Etterstadgata hvor jeg svinger til høyre. Følger deretter langs Alna elva til Østensjøveien ved Bryn. Halvmaraton blir passert i det jeg krysser under T-banen ved Høyenhall. Det går fortsatt greit, men kjenner at det ligger en “krampe” på lur i den ene leggen, men inte problem.


Fint med lys i en mørk førjulstid som her ved Brynsenteret.

Fra Brynsenteret tar jeg Harry Fetts vei et stykke før jeg fortsetter mot Østensjøvannet langs Granhekkveien. Jeg krysser Østensjøveien og går opp bakken til Skøyenåsen skole før jeg tar turvei på baksiden av Oppsal sykehjem til kiosken på Oppsal. Her tar jeg Østmarkveien videre et stykke før jeg følger gangvei forbi Ulsrud til Generalen. Går opp Olav Nygards vei og avslutter den siste biten hjem så fort jeg kunne. En flott tur med mange nye veier.

Ca 25 km

2:59

#landevei #løpetur #trening #mosjon #turogtrening

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top