Haraløkka – Vinterveien – Gjersrudbekken – Hauketo…

14 november 2016. Etter en kuldeperiode med litt snø, er det foreløpig slutt på vinteren. Det har regnet i hele dag, men jammen sluttet det akkurat da jeg skulle ut. Og med en buff om halsen, lue og vanter, satte jeg avsted langs Bølerlia til Nøklevann skole før jeg fortsatte langs Generalen til Skullerud. Her svinger jeg til venstre inn Johan Scharfenbergs vei og Skullerudbakken. Straks etter er jeg i Skulleruddumpa ved Sagdammen. Jeg tar så Vinterveien til Dalsåsen og deretter en gangvei videre til Klemetsrud skole. Her i fra, følger jeg langs Gjersrudbekken og Ljabruveien til Hauketo. Det er litt småsurt, men så lenge man ikke fryser, er alt ok.


Gjersrudbekken er en bekk som renner fra Gjersrudtjernet i Oslo, til Ljanselva ved Hauketo. Det har tidligere vært både fangdammer og sagbruk her. Det har også vært kreps og elvemusling i bekken, men disse er nå antatt utdødd. (foto og fakta: Wikipedia)

Fra Hauketo fortsetter jeg opp langs Ekebergveien til Sæter og deretter langs Nordstrandveien forbi Munkerud til Skulleruddumpa. Her går jeg opp Skullerudbakken før jeg tar delvis samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom. En fin tur langs landeveien.

Ca 16,4 km

1:35

#løpetur #trening #mosjon #turogtrening

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top