Haraløkka – Grisern – Kastellet – Sæter….

22 august 2016. Fra Haraløkka fulgte jeg Bølerlia til Nøklevann skole, ned “skolebakken” til Rustadsaga og videre langs Generalen – Skullerudveien ett stykke, før jeg krysser E6. Her tar jeg til høyre og etter å ha hilst på Gunnar som kom rullende på sykkel motsatt vei for trening med herregruppa til Rustad IL, går jeg opp Grisebakken eller “Grisern” som den også blir kalt.

Opp Grisebakken til Feltspattveien og Lambertseter stadion

 

Jeg følger deretter en gangvei forbi stadion til senteret før jeg fortsetter langs Cecilie Thoresens vei til Karlsrud. Så langt er alt greit. Jeg forsøker å korte inn steget med økt frekvens og dette går rimelig greit. I alle fall kjenner jeg ingen murring i leggen ei heller har jeg vondt under hælen.

 

Raschvei mot Ekebergveien
 

Fornøyd med tingenes tillstand, velger jeg å ta Raschvei videre. Det går greit å løpe nedover og straks er jeg ved Jacobs i Ekebergveien. Her svinger jeg til venstre og følger Ekebergveien videre til Nordstrand og Sæter. Og underveis, passerer jeg Kastellet Brannstasjon…

Kastellet Brannstasjon – 1945-1950 (oslobilder.no)

 

Kastellet Brannstasjon ble bygget i 1937 i Ekebergveien. Brannstasjonen er en av OBRs åtte brannstasjoner. Kastellet dekker store deler av Oslos sørlige bydeler.

 


Brannbil – 1950 (oslobilder.no) 

Brannbil, modell Magirus M-25S ? 1939. I tjeneste fra 1948 til 1955.

 

Fra Sæter tar jeg Nordstrandveien til Skulleruddumpa (sagdammen) før jeg går opp Skullerudbakken. Passerer deretter Skullerud t-bane st. og så videre langs Generalen til Rustadsaga. Opp “skolebakken” og tilbake til Haraløkka langs Bølerlia. Det var fristende å avslutte med stigningsløp, men turde ikke å utfordre leggen som nå kjentes ok.

 

Ca 13,4 km

 

1:18

 

#løpetur #trening #mosjon #runforfun #turogtrening

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top