Follotrimmen 3.Løp – Hebekk i Ski

25 mai 2016

 

Enda en gang spilte værgudene på lag da Follotrimmen 3.løp i Hebekk gikk av stabelen. Med sol og passe varmt, var det bare å glede seg til en fin tur i deler av Nøstvedtmarka.

 

Jeg var ute i god tid og mens jeg gikk rundt for å ta bilder osv., treffer jeg flere kjente som jeg snakker med. Det var nok ikke like mange her i dag som sist i Ås, men fortsatt kommer det nye påmeldinger og Sidsel har nok å gjøre.

 

Bra med flere påmeldinger

 

Jeg tar en runde for oppvarming og da jeg kommer tilbake, møter jeg Stein som hadde med seg sin egen heiajeng eller…

 

Stein m.fl.

 

Steins datter Pia Helene og hennes venninde Emilie, var særlig interesserte i løypa og jeg svarte som best jeg husket denne. Det var kanskje derfor det gikk så bra med jentene, for ikke bare vinner Emilie dameklassen med Pia Helene på fin fin fjerde plass, så blir disse også nr 1 og 2 i K20-24. Gratulerer begge to. Imponerende!

 

På vei til start med Pia Helene og Emilie midt i bildet.

 

Etter å ha ønsket Christoffer,Lasse, Steinar, Roger, Stein og Ole Martin god tur og lykke til, stilte jeg meg opp litt lenger bak i feltet. Stemningen var god. Av hensyn til leggen var planen å starte rolig og så fikk jeg heller kjenne på denne underveis.

 

 

Straks klart for start i FT 3.løp

 

Klar, ferdig gå, og så var vi var i gang. Jeg kom meg greit avsted og tempo var ok. Etter å ha løpt opp Løvliveien-Hebekkveien og Lynneveien, tok løypa av på sti ett stykke før den forsatte langs Myrveien. Det går greit og løypa videre er lettløpt. Vi følger Gamle Kongevei i landlige omgivelser til Stuene. Her i fra, fortsetter løypa på skogsvei/sti. Og jammen var det en drikkestasjon også – herlig.

 

Tross mye nedbør de siste dagene var løypa overraskende bra, men litt søle der store skogsmaskiner hadde satt dype spor. Forholdene ellers var veldig gode.

 

I det vi passerer Hebekkmåsan får jeg øye på Karsten. Jeg øker farten og i det jeg skal til å passere, kvikner han til og formlig flyr ned bakken og ut på Oppegårdsveien. Her ble forspranget for stort og jeg hadde ingen sjans. På vei mot mål ser jeg en kar som har samme trøye som meg og jeg forsøker å ta ham igjen, men rekker ikke helt frem. Uansett var jeg godt fornøyd med gjennomført løp.

Jeg fikk tak i ham med lik trøye og da jeg spurte om et foto, stilte han villig opp. Vi hadde begge deltatt i Bergen City Marathon – 2016.

 

 

Jon og jeg i klasse M55-59. Jon ble nr 8 (39:40) og jeg nr 9 ( 39:48).

 

Jeg gikk deretter litt rundt og snakket med flere kjente. Vi oppsummerte løpet og både Roger og Lasse var godt fornøyd med dagens innsats.

 

Lasse og Roger fra Team Sportsmanden – vinner hver sin klasse. Well done!

 

 

Ingen gevinst på meg…..

 

Nytt av året er at det også er utrekkspremier på startnummer og etter å ha skjekket disse, takket jeg for meg og satte kursen hjem. En flott kveld på Hebekk i Ski.

 

Ca 7,5 km

 

39:48

 

Resultater m.m., se Sportsmanden HER

 

#follotrimmen #løp #running #mosjon #trening

 

Flere bilder følger;

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top