Nordstrandveien – Ekebergsletta – Ryen….

11 januar 2016. Det snør, det snør, tiddelibom det er det det gjør tiddelibom….og så kom vinteren til Østmarka, men siden skiene fortsatt er i skiposen, valgte jeg en tur med joggesko.

Til tross for at det nå var blitt mildt (ca null) trakk jeg lua godt over øra før jeg satte avsted langs Bølerlia til Nøklevann skole. Ned skolebakken gikk det greit selv om det var litt glatt i den løse snøen. Jeg følger deretter Generalen og Skullerudveien ett stykke før jeg tar til venstre inn Enebakkveien. Denne følger jeg langs E 6 til Skulleruddumpa. Her i fra tar jeg Nordstrandveien til Sæter og Ekebergveien videre til Ekebergsletta.


Ekeberg – Ballsletta 1962 (oslobilder.no)


Fotballkamp på Ekebergsletta 1949 (oslobilder.no)

Og mens jeg krysser over sletta til Ekeberg skole, registerer jeg at noen går på ski mens andre spiller fotball på kunstgressbanen. På Ekeberg er alt mulig.

Jeg følger Vårveien til Ryen og deretter Enebakkveien til Abildsø. Her i fra, fortsetter jeg langs Skullerudveien og Generalen til Rustadsaga. Går opp skolebakken og avslutter med stigningsløp langs Bølerlia tilbake til Haraløkka.

Ca 17,6 km

1:52

Se Løype 1240  Rundløype på Ekebergsletta

#turogtrening #mosjon #ekeberg #trening

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

2 thoughts on “Nordstrandveien – Ekebergsletta – Ryen….

  1. Anonym: He he, kaffen får jeg ha til gode, men ellers takk:) Ja det gikk bedre denne gangen, men jula henger fortsatt igjen..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top