Landevei; Sandvika – Lysaker tur retur…

15 oktober 2014. Trim i arb.tiden. Fra Sandvika fulgte jeg Sandviksveien forbi Høvik kirke til nye Høvik stasjon. Her fortsetter jeg så langs Markalleen som går parrarelt med jernbanen ett stykke, før jeg tar Professor Kohts vei til Lysaker. Været var grått og det var litt surt men, greit nok.

Lysaker   (gml. foto)

Jeg krysser jernbanen og fortsetter så langs Marstranderveien, Platåveien, Nyveien og langs denne frem til Stabekk.


Marstranderveien

Her i fra følger jeg Gamle Drammens vei videre. Veien som er nokså kupert, gir fine variasjoner i tempo, og det er morsomt å følge denne. Etter å ha passerert Høvik skole, tar jeg til høyre inn Kirkeveien ett stykke, før jeg svinger til venstre i neste veikryss. Følger Stasjonsveien til Gml.Drammensvei, og så langs denne til Blommenholm skole og Halvorsens vei. Ved Engervannet, tar jeg en turvei som går mellom jernbanen og vannet tilbake til Sandvika og Skattens hus. En fin tur langs landeveien som avsluttes med stigningsløp den siste biten.


Sandvika, elva fra Engervann  (gml. foto)

Ca 15,1 km
1:26

#trening #landevei #mosjon #kondisjon

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top