Follotrimmen 7.løp – Siggerud

27.august 2014. Follotrimmen 7.løp, Siggerud. Så er Follotrimmen tilbake på Siggerud og det var nettopp her jeg debuterte i Follotrimmen for ca ett år siden.

Var ute i god tid også denne gangen og hadde derfor rikelig med tid til oppvarming. Jeg tok en tur langs Vevelstadveien og her var vi mange som løp frem og tilbake.


Oppvarming langs Vevelstadveien

Det nærmet seg start og vi samlet oss på jordet der start og mål var på samme sted. Her snakket jeg med Christoffer som fortalte at han hadde løp til Siggerud som oppvarming. Vi ønsket hverandre god tur og så var det straks klart for start. Jeg erindrer at løypa er nokså kupert og mener vel etter å ha deltatt i Follotrimmen på flere steder, at dette nok er den tøffeste løypa.


Været spilte på lag denne gangen…få minutter til start

Klar ferdig gå sa starteren, og så var vi igang. Fra min posisjon midt i feltet, ble det noe kø der vi gikk på smal sti men, dette løste seg greit da vi kom ut på gangvei. Langs Vevelstadveien strakte feltet seg ut i en lang lang rekke. Jeg holdt min plass i rekka og etter ca 1 km tok løypa av fra veien og så bar det rett inn i Oksrudbakken eller “hestedreperen” som den også blir kaldt. Jeg løp et stykke opp i bakken men, måtte gå den siste biten. Deretter krysset vi Oksrudveien og så videre mot Stallerud og Speiderhytta.

 


Med tommelen opp……. (Foto: Frode Monsen, Sportsmanden)

Løypa fortsetter nå på sti og her var underlaget overraskende bra. Vi fulgte hverandre på rekke og rad og det gikk greit videre. Stedvis var det også vanskelig å passere da det var nokså smalt og det ble noe kø. Ved Oskrud fulgte vi grusvei ett stykke før løypa tok inn på sti igjen. Straks etter var vi så tilbake på samme grusvei som vi hadde kommet. Vi krysset igjen Oksrudveien og her forsøkte jeg å øke farten. Hilste i farten på Frode som var fotograf denne dagen, og så siktet jeg meg inn på en som jeg hadde vært foran sist på Langhus.

Øverst i “hestedreperen” nådde jeg henne igjen og side om side løper vi nedover bakken. Det er ikke enkelt å løpe ned slike bratte bakker, men mot slutten av bakken lot jeg det stå til og i det jeg passerte sier hun “du slår meg på slutten denne gangen også” ja..men, vi er ikke i mål enda svarte jeg. Jeg hadde fått et lite forsprang og langs Vevelstadveien hvor det nå gikk slakt nedover, økte jeg farten ytterligere. I siste kneika passerer jeg flere løpere før løypa tar inn på sti. Her er det nokså smalt og vi tråkker nesten på hverandre, men så kommer vi ut i bakken og her spurter vi mot mål.

Til tross for at tiden 34:42 var noe svakere enn i fjor, var jeg allikevel godt fornøyd med egen innsats. For her i Follotrimmen, er det bare gøy å være med:)


etter løpet er det tid for drikke og oppsummeringer

Jeg hilste igjen på damen jeg passerte og vi takket hverandre for fighten. Snakket også med Stine som ble nr 2 i dag, før jeg takket for meg og ruslet til bilen.

Ca  6  km

34:42

For resultater, bilder m.m.  Sportsmanden

#follotrimmen #mosjon #løp #trening #kondisjon

flere bilder følger:

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top