Ferie på hytta i Spydeberg

26 juli 2014. Fra hytta tar jeg sti ned til p-plassen og videre i gjennom skogen til grusvei. Denne følger jeg så videre forbi Fiskedammen til Haugen gård. Tar til venstre og fortsetter så langs Haugenveien til Skihytta.


Skihytta i Haugenveien

Har hørt mye fint om Skimtefjell og området rundt, så jeg lot meg friste og satte så kursen mot Skimtefjell. Passerte noen hytter før jeg kom frem til et stikryss. Det var flere stier i forskjellige retninger, men alle var godt skiltet.


Sti-og løypekryss. Jeg tar til høyre mot Skimtefjell.

Terreng og underlag var flott og det var bare å nyte den videre ferd. Passerte flere stikryss, men det gikk greit videre. Jeg fulgte nok sti for stor runde men det var ok, og så dukket plutselig Skimtefjellhytta opp. Gikk litt rundt og fikk tatt noen bilder før jeg forlot hytta på en annen sti enn den jeg kom.


Denne stod like ved hytta

 


Fra Skimtefjell er utsikten god

Området her var flott og terrenget likeså. Passerte Langtjern før jeg var tilbake på samme skogsvei som jeg kom fra Skihytta.


Langtjern

En herlig runde i et nytt område. Fra Skihytta, tok jeg så samme vei tilbake til Kula og hytta, som jeg hadde kommet.

Ca  12,9  km

1:16

Flere bilder fra samme tur:

 


Skimtefjellhytta

 

#skimtefjell #lyseren #østfold #mosjon #friluftsliv #tur

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top